Klachten

Variëteit is aangesloten bij een klachtencommissie, dit betekent dat er een onafhankelijk orgaan is ingesteld waar patiënten, cliënten of bewoners terecht kunnen met klachten over de zorg of dienstverlening die zij hebben ontvangen. Dit kan bijvoorbeeld gaan om klachten over de behandeling, communicatie met zorgverleners, hygiëne of wachttijden.


Een klachtencommissie heeft als doel om de klachten van patiënten/cliënten serieus te nemen en een passende oplossing te vinden voor het probleem. De commissie is onafhankelijk en bestaat uit deskundigen die niet verbonden zijn aan de zorginstelling of organisatie waar de klacht over gaat.


Wanneer u een klacht heeft, kunt u deze indienen bij de klachtencommissie. Dit kan schriftelijk of mondeling. De klachtencommissie zal de klacht onderzoeken en de betrokken partijen horen. Op basis van het onderzoek zal de klachtencommissie een uitspraak doen en eventuele aanbevelingen of adviezen geven.


Het is voor zorginstellingen en organisaties verplicht om aangesloten te zijn bij een klachtencommissie. Dit is vastgelegd in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). De klachtencommissie speelt een belangrijke rol bij het verbeteren van de kwaliteit van de zorg en het behartigen van de belangen van patiënten/cliënten. Variëteit is aangesloten bij klachtencommissie Klachtenzorgportaal.

Complimenten

Wanneer u tevreden bent over de dienstverlening van Variëteit B.V., dan kunt u ook een compliment geven. Dit kan bijvoorbeeld via een feedbackformulier of een mailtje naar Variëteit B.V. Het is altijd fijn om te horen dat u tevreden bent en het kan ons motiveren om op deze manier door te gaan.


Share by: